Saltar navegação

Referências

Referências

ANDERSON, Lorin W.; KRATHWOHL, David R. A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. Longman, 2001 

BLOOM, B. S. et al. Taxonomia de objetivos educacionais: domínio cognitivo. Tradução de Flávia Maria Sant'Anna. Porto Alegre: Globo, 1983. 

Brasil. (2017). Base Nacional Comum Curricular. Brasília: MEC. http://basenacionalcomum.mec.gov.br/images/BNCC_EI_EF_110518_versaofinal_site.pdf

Davis, Fred D. Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly. 1989;13:319–40. doi: 10.2307/249008. [CrossRef] [Google Scholar]

FREITAS, Fabiana Rossi da Rocha. O uso de dispositivos de realidade virtual para conexão de crianças e adolescentes com a natureza: análise de uma experiência com vídeos 360 graus em uma escola de ensino fundamental em Porto Alegre. Orientadora: Suely Fragoso. 2022. 211 f. Tese (doutorado). Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, 2022. Disponível em: www.bibliotecadigital.ufrgs.br/da.php?nrb=001148982&loc=2022&l=84d71c9a439a2b40. 

KOLB, David A. Experiential learning: Experience as the source of learning and development. 2nd edition. FT press, 2014.

MAYER, R. Multimedia learning. 3. ed. New York: Cambridge University Press, 2021. Kindle Edition

Suh W, Ahn S. Utilizing the Metaverse for Learner-Centered Constructivist Education in the Post-Pandemic Era: An Analysis of Elementary School Students. Journal of Intelligence. 2022; 10(1):17. https://doi.org/10.3390/jintelligence10010017

Made with eXeLearning (Nova janela)